10/2/18

Plumcake o la recepta de la felicitat

La data original de l'entrada és 13/3/13. Revisada i reeditada 10/2/18.

Fins fa poc, a casa jo era la darrera en llevar-me. Un d'aquells dies em vaig aixecar tota feliç i la felicitat em va durar 5 minuts: no hi havia res per esmorzar. Però res. Ni pa de motlle, ni magdalenes, ni galetes, ni cereals, ni res de res! Em vaig emprenyar i vaig cercar una recepta ràpida per no tornar-me a quedar mai més sense berenar. I així vaig descobrir un blog fantàstic: Bicayenne, i una recepta encara més fantàstica: plumcake. Fàcil, ràpida i amb uns ingredients que gairebé sempre hi ha a una cuina, tot i que vaig canviar les quantitats un poquet.


Plumcake per esmorzar

Ingredients:


125gr de farina

100gr de sucre
2 ous petits
70gr mantega
1 culleradeta de llevat químic 
30ml llet 

i despres li pots afegir espècies, fruites i fruits secs així com més t'agradin. Jo vaig posar-hi:


1 culleradeta de canyella

70gr de poma en trossets
60gr nous picades

Mesclem els ous i el sucre i quan estigui integrat afegim la mantega en pomada. A poc a poc afegim la farina i el llevat i quan anem per la meitat afegim la llet. Posam la resta de farina i les espècies i, per acabar, els fruits secs i la fruita. Passem a un motlle i enfornem amb el forn calent a 170º entre 20 i 30min.


Plumcake para desayunar

Va quedar la mar de bo!


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió