12/4/17

Pasqua ja és aquí

Pasqua ja arriba i aquest any no m'ha agafat per sorpresa. A més aquesta entrada em fa especial il·lusió perquè és la primera vegada que em fico a la cuina amb la Berta, la meva filla. Té un any i mig i ara tot el que fa fa gràcia. Ficava les mans al saïm desfet i després feia cara de fàstic i se les netejava al davantal (i la roba) però, en un moment, les tornava a ficar. Ma mare i la Txell també ajudaven i la veritat que va ser una estona en família molt divertida.






La recepta per fer els crespells és la mateixa que ja vaig publicar per fer els robiols de sobrassada i mel

300gr saïm de porc
180ml oli
180ml suc de taronja
3 rovells d'ou
300gr sucre
1kg farina

Desfem una mica la mantega, sense que arribi a ser líquida, i la barregem amb l'oli, el suc i els rovells. Hi afegim també el sucre. Un cop tot integrat, afegim la farina a poc a poc, tot pastant fins a obtenir una pasta llisa que es pugui treballar. Si està molt tova, la podem deixar reposar a la nevera uns 30min. 
Estirem la pasta que no sigui molt fina, tallem amb els talladors que volguem i enfornem a 180º uns 12-15min. 

Crespells


Poden arribar a sortir més de 100 crespells, depenent dels talladors que empris. Com que nosaltres amb la meitat en teníem prou, també vam fer uns robiols tradicionals de brossat i uns altres no tan tradicionals de xocolata i de codonyat.


Robiols amb farcits diferents

Aquest any ens hi hem posat amb temps, ja teniu entreteniment per aquestes vacances ;)

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió