11/2/17

Energia

Energia, això és el que necessito jo quan em llevo al matí. La peque, la roba, l'esmorzar, a l'escoleta, la bici, la feina, els amics... Ho vull fer tot. També saps, i si no t'ho dic ara, que m'agrada tenir alguna cosa casolana per esmorzar i intento fer receptes que em durin mínim una setmaneta, per no haver de retallar més temps d'aquí i d'allà. Aquesta setmana he provat una recepta de barretes de cereals. És una d'aquestes receptes que m'encanten perquè es poden anar "tunejant" a gust del consumidor. Mira, mira...

Barretes energetiques avena i fruits sec

La recepta bàsica és: 
150gr avena 
1 plàtan 
5 cullerades mel
25gr llavors de lli
50ml aigua calenta
150gr fruits secs, fruita seca, llavors, xocolata... (aquí el "tunejat")

La meva recepta d'aquesta setmana és:
150gr avena
1 plàtan
5 cullerades mel
25gr llavors de lli
50ml aigua
30gr llavors de xia
50gr pipes gira-sol
50gr nabius secs
30gr nous

Primer cal remullar les llavors de lli en els 50ml d'aigua calenta mínim 15min, màxim d'un dia per l'altre. Com més temps millor, ja que l'objectiu és que s'estovin per poder-les triturar i fer llinosa.
Un cop fet això, hi triturem a dins també el plàtan i la mel i reservem.
Per altra banda, posem els fruits secs, llavors i avena en una paella al foc i els torrem un mica durant uns 3-5min. 
Barregem bé la mescla humida amb els ingredients secs i la passem a motlles petits o a un motlle més gran prèviament greixat. Amb aquesta quantitat i un motlle de 24x21cm han sortit 12 barretes d'uns 10x5cm amb un gruix d'un cm i mig més o menys.
Enfornem amb el forn calent a 180º uns 20-25min, fins que comenci a agafar color pels costats. Traiem del forn, deixem refredar i tallem o desemmotllem. 


M'encantes aquestes barretes perquè els hi pots afegir infinitat d'ingredients. Jo ja estic pensant que els hi posaré la següent vegada que les faci. I tu? Què els hi posaràs? Prometo tastar-ho ;) 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió