28/1/17

Al mal temps, encén el forn

Plou. Jo sóc d'aquelles persones a qui no ens agrada que plogui. No m'agrada el mal temps, la pluja, el gris tot ennuvolat del cel d'aquests dies. El fred no m'importa tant, però em fa falta la llum. 
Per altra banda, aquests dies són fantàstics per tancar-se a la cuina, engegar el forn, veure que hi ha pels prestatges i aprofitar per fer aquella recepta que fa temps que tenies ganes de fer, potser una mica canviada, segons els ingredients de què disposis en aquell moment perquè jo ara pas d'anar fins al súper.
Així avui tenim cookies d'avena i xocolata amb retalls que em quedaven d'un ingredient i l'altre. Restes que et queden d'altres receptes i que així s'aprofiten. La veritat és que han sortit estupendament.

Cookies d'avena i xocolata


Els ingredients utilitzats són:

120gr mantega en pomada
100gr sucre blanc
100gr sucre morè
1 ou
1 culleradeta vainilla
150gr farina
40gr flocs d'avena
120gr xocolata a bocinets
un pessic de sal
un pessic de bicarbonat

Escalfem el forn a 180º. Mentrestant, batem la mantega amb el sucre i, un cop integrat, hi afegim l'ou i la vainilla. Afegim després la resta d'ingredients de cop i mesclem fins a obtenir una massa homogènia i enganxosa. Preparem dues safates de forn amb paper vegetal o greixades i repartim sis boletes de pasta, ben separades, a cada safata. Enfornem durant 10-12min, traiem i deixem refredar a la safata uns 5min més. Finalment, passem les galetes a una reixeta i deixem que refredin completament.

Galetes d'aventa i xocolata

He de dir que surten 12 galetes ben grans, amb una jo ja esmorzo. Si vols, les pots fer més petitetes, això al teu gust. També pots canviar la xocolata negra per xocolata blanca, l'avena per nous o un altre fruit sec, fer barreges, proves i invents segons el que tenguis per casa. Ja m'explicaràs què hi has posat tu a les galetes ;)!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió