28/12/16

Mantecados de la tía Paquita

Avui un altre cop el meu jo del passat em recorda que hi ha receptes que no cal tocar per a res, són perfectes tal com són. Aquesta recepta l'he recuperada de l'inici del 2013, i no em canso de fer-la cada Nadal. Són els ja famosos "mantecados de la tía Paquita", i segueixo trobant la recepta senzilla de fer i boníssima. Aquí la deixo, a veure si aquest any t'animes. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Abans de res: feliç 2013! Ja som aquí, ja hem tornat i portem la primera recepta de l'any, nadalenca tot i que ja s'acaben les festes... Mantecados! Amb la recepta de la meva tia Paquita.


Receta de mantecados caseros

Per uns 20 mantecados necessites:


100gr saïm

1/4 tassó vi blanc
Canyella
Farina (a ull, fins que la pasta es desenganxi i es pugui treballar com per fer galetes, jo en vaig posar uns 200gr)



Desfem la mantega, hi afegim el vi i anem afegint farina, pastant amb les mans, fins a obtenir una pasta que es desenganxi i es pugui treballar. Si la pasta és molt tova, podem reservar-la uns minuts a la nevera abans d'estirar-la. 
Estirem la pasta sense deixar-la molt fina (un dit i mig més o menys), tallem els mantecados i els enfornem amb el forn calent a 180º uns 15min.

Consell: desfeu la mantega però deixeu que es refredi abans d'afegir la farina. Jo la vaig posar al microones uns segons i abans que es desfés del tot la vaig treure i vaig desfer la que quedava sense fondre amb l'escalfor de l'altra. Després vaig afegir el vi fred de la nevera perquè refredar-la del tot.



Esper que hagueu passat unes bones festes i us desitjo el millor per aquest any que comença. La setmana que ve: roscón de reis!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aquí els teniu, ja veis que hi ha coses que no canvien. A acabar bé l'any i compte amb les innocentades avui!



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió