27/9/14

Esmorzar per atipar-se: bagels!

Si repasseu tant la Guia dolça com la Guia Salada de Nova York podreu comprobar que no vaig tastar ni un sol bagel, l'entrepà per excel·lència de la ciutat que mai no dorm. La veritat és que no podiem menjar més, i això que gairebé cada dia celebravem el "segundo desayuno"! Però els veies als aparadors amb tantes llavors, colors, farcist diferents... se't feia la boca aigua.
Amb tantes ganes de tastar-los em vaig quedar que a la tornada vaig passar-me dies buscant receptes d'aquesta mena de panets amb un forat al centre. En vaig trobar unes quantes i aquesta és la primera que he provat. He de dir que és un senyor esmorzar, et quedes ben tip, sobretot segons amb què el farceixis. Jo me l'he menjat de formatge fresc d'untar i mermelada de maduixa però les combinacions dolces i salades són tantes com pogueu imaginar. Per cert, aquesta beguda vermella que veureu a les fotos no és un bitter, és suc d'aranyons (arándanos en castellà). L'he descobert fa poc i és boníssim de sabor i pel cos, vos el recoman.

Bagels amb melmelada de maduixa

Perquè són aquest bagels bàsics? Perque jo no els he cobert de cap llavor ni els he afegit cap herba ni espècie, volia tastar-los tal qual. Aquesta recepta és senzilla però s'ha de tenir temps perque s'ha de deixar tovar. En total tardareun una hora i mitja més o menys, més l'enforat que són uns 45 minuts. Els ingredients que necessitareu són per vuit bagels:

125ml llet
20gr llevat de pa (jo vaig emprar llevat sec de pa)
25ml oli
3 cullarades sucre
1 cullarada de sal
300gr farina (jo vaig emprar-la de tot ús)
1 ou
1 ou per pintar els bagels abans d'enfornar-los.

Per començar mesclem la llet amb el llevat i hi afegim l'oli, una cullerada de sal i una de sucre. Tapem la mescla amb un padàs i la deixem tovar a un lloc càlid uns 15 minuts. *Truco: jo quan haig de fer tovar alguna cosa la fico tapada al forn al mínim sense pre-escarfar i sense aire - a mi em funciona -.
Un cop tovat hi afegim la farina i l'ou i mesclem fins obtenir una pasta fina. Tornem a tapar i deixem tovar uns 40 minuts més. 
Passat aquest temps, treballem la massa una mica i en fem vuit parts més o menys iguals. Fem una bola amb cada part i li fem un forat al mig. Les anem deixant a la safata del forn mateix i quan les tinguem totes les tapem i les deixem tovar uns 20 minuts més.
Mentrestant, posem el forn a escalfar a 200º i omplim una olla amb tres litres d'aigua i les dues cullerades de sucre que ens quedaven i la posem al foc.
Amb l'aigua bollint, anem fican els bagels de dos en dos, dos minuts per cada cara per coure'ls i els anam traien i deixant a una reixeta perque s'escorrin. 
Un cop els tinguem tots els passem a la safata del forn, on haurem posat un paper vegetal, els pintem amb ou batut i enfornam uns 45 minuts.


Bagels per esmorzar

Un cop refredats, els podrem farcir del que més ens agradi. Si els guardeu per altres dies com jo, a mi m'agrada obrir-los i passar-los per la torradora uns minutets perque siguin calents... mmmm, bon profit!




Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió