28/5/14

Hi ha una abella a la meva tarta!

Vos he de dir que si hi ha un animal que m'agradi poc és l'abella. Fa un temps els hi tenia vertader pànic, ara les puc soportar, però no molt aprop. Per això vaig quedar ben sorpresa quan el meu amic Toni em va dir si li podia fer una tarta al seu pare amb una abella. Li era igual com fos la tarta, però que hi hagués una abella. I així li vaig fer:


Tarta fondant amb abella pintada a ma



Primer vaig fer dos pans de pessic de taronja modificant un poc la que ja és definitivament la meva recepta de pa de pessic preferida. Aquesta recepta aguanta tots els canvis i sabors sense perdre ni esponjositat, ni firmesa ni res, estic encantada amb ella! En aquest cas per fer-la de taronja necessitem:

130gr mantega 
350gr sucre
4 ous
350gr farina "bizcochona"
200ml suc de taronja
1 culleradeta d'aigua de tarongina

Tenim la mantega a temperatura ambient (sino heu pogut treurer-la de la nevera unes hores abans, la talleu en daus i la fiqueu al mricroones al mínim uns segons, fins que quan la toqueu estigui blaneta però encara no es desfaci); la batem amb el sucre i després hi afegim els ous un a un. Passem la farina per un sedàs i la hi afegim. Per últim fiquem el suc i l'aigua de tarongina. Ho passem al motlle que hem engrassat prèviament i ho fiquem al forn pre-escalfat a 170º. La temperatura és una mica més baixa de l'habitual, i el pa de pessic tarda uns 40minuts en fer-se, però això fa que pugi tot més igualat, que no faci tanta muntanyeta.

Tarta fondant pintada a ma

Un cop fets i refredats els pans de pessic (jo si puc els faig d'un dia per l'altre) els nivellem i triam farciment. Aquest l'he farcit de melmelada de taronja i ganache de xocolata. Després l'he cobert amb el fondant i hi he pintat a mà l'abella i la flor. 

Tarta decorada de taronja




Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió