27/2/13

Tarta de llet merengada amb sorpresa

Diumenge de calçotada i ens faltes les postres. Necessitem alguna cosa lleugera perquè després dels calçots, el romesco i un parell de trossos de tall la panxa diu pus. 

Així acabam fent una tarta amb base de galetes i mousse de llet merengada que vaig trobar al blog d'Aprendiz de repostera afegint-hi una sorpreseta: maduixes!



Tarta de mousse de leche merengada amb maduixes


Primer fem la base de galetes, jo en vaig emprar menys que a la recepta original:


150gr de galetes de canyella

50gr de mantega desfeta

Picam les galetes i les mesclem amb la mantega desfeta. Repartim la pasta al fons del motlle que anem a emprar.

Després jo vaig col·locar tota una capa de maduixes que havia deixat tallades per la meitat i amb sucre una estoneta abans i ho vaig ficar a la nevera.

Per la mousse necessitem:

500ml de nata per montar
6 clares d'ou
5 fulles de gelatina neutra
380gr de llet condensada
200ml de llet (jo vaig utilitzar semi-desnatada perque era la que tenia)
1 branqueta de canyella
La pell de mitja llimona
Ralladura de l'altra mitja llimona
Canella en pols

Posam les fulles de gelatina en aigua per que s'hidratin i mentrestant a una cassoleta posem la llet, la branca de canella i la pell de llimona a foc baix fins que comenci a bullir. Retirem del foc, traiem la canyella i la llimona, i hi afegim la gelatina removent fins que es desfaci. Després hi afegim la llet condensada, la ralladura de llimona i canyella al gust, ho mesclem i deixem que refredi.


A un altre recipient montem les clares i les hi afegim a la mescla anterior molt a poc a poc. Per últim fem el mateix amb la nata: la montem i l'hi afegim mesclant a poc a poc. S'aboca al motlle i es deixa a la nevera. Jo l'hi vaig deixar tota la nit i tot i així recoman ficar-la una estona al congelador perquè a l'hora de tallar-la era massa tova i es desmuntava una mica (el bocinet que va sobrar, l'endemà estava molt més sencer).


 La veritat que és una tarta fresqueta i gens embafadora, la repetirem!








Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió