6/2/13

Pa de pessic de xocolata al vi negre

Aquesta és una recepta de Las recetas de mamá que feia molt temps que tenia ganes de tastar. 



És un pa de pessic dens i humit, amb gust fort a xocolata, que aguanta molt bé el pas dels dies (ja tallat i dins un tupper va aguantar més d'una setmana). 


Ja sabeu que tinc tendència a canviar una mica les receptes, aquesta en concret la trovaba massa densa així que vaig canviar les quantitats de farina i cacao en pols i hi vaig afegir una miqueta més de sucre. Aquí la teniu:


150gr cacao en pols

150gr farina
mig sobre de llevat químic (tipus royal)
una culleradeta de canyella
200gr de sucre
4 ous
200gr mantega
150ml de vi negre (jo vaig emprar Vespral, un reserva del 2008 amb D.O. Terra Alta)




Mentre s'escalfa el forn a 180º, mesclem els ous i el sucre i, un cop integrat, afegim la mantega desfeta però no calenta. Després afegim la meitat de la farina amb el llevat i la canyella i la meitat del cacao. Un cop ben mesclat, afegim el vi i, quan ja estigui lligat, la resta de farina i cacao. Ho posem a un motlle que hem untat previament amb mantega i al forn uns 30 minuts.


El vi potencia el sabor del cacao i la veritat que és el pa de pessic de xocolata més intens que he menjat. Espectacular.



Recepta per a un esmorzar contundent







Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió